28 July 2016

PENGEDAR SHAKLEE JOHOR BAHRU : SET SAKIT LUTUT SHAKLEE

PENGEDAR SHAKLEE JOHOR BAHRU: SET SAKIT LUTUT SHAKLEE


Biasanya sakit lutut dikaitkan dengan golongan tua. tapi ada juga golongan muda yang turut mengalami masalah tersebut. Ada juga yang mengambil ringan tentang masalah ini. Sakit lutut juga dikenali sebagai Osteoarthritis (OA). Juga dikenali sebagai arthritis terutama di bahagian lutut. Sakit lutut adalah masalah kesakitan yang melibatkan struktur tulang mungkin berpunca daripada sendi ( femur, tibia, fibula ), tempurung lutut (patela) atau ligamen dan tulang rawan lutut (meniskus). Sakit lutut boleh terkena kepada semua peringkat umur bergantung kepada keadaan atau aktiviti setiap individu.

PUNCA-PUNCA SAKIT LUTUT 

1. Umur Semakin Meningkat
- Semakin lama kita hidup di dunia, semakin kita dimamah usia. Umur semakin meningkat merupakan factor utama sakit lutut terjadi. Ini kerana pelincir di lutut semakin kering dan berkurangan. Antara simpton-simpton pelincir lutut kering dan berkurangan ialah tidak dapat berdiri lama, tidak mampu membengkokkan lutut dalam masa yang panjang dan memerlukan bantuan orang lain untuk melakukan aktiviti harian.Oleh itu, semakin umur meningkat, semakin sukar untuk kita mencegah kekurangan tulang rawan. Kita seharusnya mengamalkan pemakanan yg sihat seperti perbanyakkan minum susu untuk tulang serta mengamalkan pengambilan vitamin  C.

2. Berat badan yang berlebihan atau obesiti
- Tekanan pada sendi lutut akan bertambah apabila berat badan kita semakin bertambah atau berlebihan. Obesiti akan meningkatkan risiko berlakunya Osteoartritis. Tulang rawan akan rosak dengan lebih cepat. Berat badan berlebihan memberi tekanan kepada sendi-sendi yang menampung tubuh seperti lutut dan punggung. 
jadi kurangkanlah berat badan anda ke paras ideal sebagai langkah pertama mengatasi masalah sakit lutut.

3. Jantina ( wanita lebih berpotensi )
- wanita lebih sering sakit lutut berbanding lelaki. Sakit lutut lebih banayk menyerang wanita disebabkan tulang punggung wanita lebih lebar dari lelaki. Tulang punggung yang lebar menyebabkan lebih tekanan pada otot peha bahagian dalam. Tekanan ini memberi kesan kepada bahagian tempurung lutut dan jika berlaku dalam jangka masa panjang ia boleh menyebabkan otot-otot di sekitar lutut membengkak. Wanita berumur 55 tahun dan ke atas lebih berpotensi mengalami OA berbanding lelaki disebabkan hormon, peningkatan kadar kolesterol, faktor pemakanan dan selepas putus haid.

4. Cedera / Trauma
- Khusus untuk atlet perlu mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengelakkan kecederaan. Pemain bola sepak, takraw dan tenis adalah antara atlet yang berisiko tinggi. Namun begitu, exercise yang ringan dan normal dapat membantu menguatkan sendi. DIgalakkan sebelum dan selepas bersukan melakukan aktiviti memanaskan badan dan menyejukkan badan.



SET SAKIT LUTUT SHAKLEE


JOINT HEALTH TABLET
- menyokong keselesaan sendi, memelihara tisu penyambung dan meningkatkan kesan kusyen,.

OMEGA GUARD
- supplement kalsium yang lengkap dengan magnesium dan vitamin D dan nutrisi lain. Mengandungi boron yang membantu dalam metabolisme tulang.

OSTEMATRIX
- melambatkan degradasi tulang rawan, bertindak sebagai pelincir dan membantu bergerak dengan senang.


TESTIMONI SET SAKIT LUTUT SHAKLEE





Orang tersayang anda sakit lutut?
Dapatkan set sakit lutut shaklee daripada saya.


COD SHAKLEE AREA :
TAMPOI / TAMAN DAHLIA / TAMAN KEMAS / TAMAN CEMPAKA / DAMANSARA ALIFF / TAMAN PERLING / BUKIT INDAH / TAMPOI UTAMA / BANDAR BARU UDA / TAMAN JOHOR / KEMPAS / SETIA TROPIKA  / GELANG PATAH

 POS SETIAP HARI SEMENANJUNG MALAYSIA / SABAH SARAWAK

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

NURMALA SURATANNI
ID : 1224878
CONTACT NO : 013 2712089
www.duniacantikluna.blogspot.com
FB : Luna Moonfang
IG : LUNA.SHAKLEE





3 comments: